Czarny ryż na śniadanie

Następny prosty przepis, a właściwie inspiracja raczej, na wspaniałe, bezglutenowe i bezcukrowe śniadanie. To już mój 15 dzień bez cukru (z owoców tylko jabłka, grejfruty i kiwi) i nabiału bo bez glutenu daję radę od połowy czerwca. Z przepisanych zaleceń aby pozbyć się candidozy zostało już tylko 2 dni diety restrykcyjnej i potem 60 łagodniejszej, podczas których możliwe stanie się jedzenie poza domem.

W tym nowym doświadczeniu wielkim sprzymierzeńcem okazuje się mleko kokosowe, które samo w sobie okazuje się mieć miękkość i słodycz za którą czasem tęsknię.
To śniadanie bazuje na czarnym ryżu

IMG_5354
kupiłam taki w Kuchniach świata, ale był bardzo drogi (prawie 20zł za 0.5kg) więc szukam ekonomiczniejszego źródła, jak znajdę to podam.

Pół szklanki ryżu namoczyłam na noc w wodzie. Rano wodę odlałam i długo gotowałam ryż – najpierw z wodą (wlewamy tyle aby zakryła ryż) a potem dodałam mleko kokosowe. W sumie wchłonął przez godzinę ok. pół litra mleka. Proces jest długi, na malutkim ogniu, bo chodzi o to aby uzyskać leguminę. W trakcie gotowania dodajemy szczyptę soli i wiórki kokosowe, jeśli chcemy uzyskać wyraźniejszy aromat. W odróżnieniu od metody „na sypko” tutaj często mieszamy aby się nam ryż nie przypalił.
Jako dodatek uprażyłam jabłka z cynamonem i kurkumą a ryż posypałam namoczonymi wcześniej orzechami nerkowca.

Bardzo miłe!

IMG_5245

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s